Klachtenregeling

Procedure

Hoe we ook ons best doen, waar gewerkt wordt kunnen misverstanden ontstaan of fouten worden gemaakt. Onze school werkt in het kader van de Kwaliteitswet met een klachtenregeling en we zijn aangesloten bij de Landelijke Klachtencommissie Islamitisch Onderwijs. Voor klachten is op onze school aandacht. Zij worden niet onder de tafel geschoven. Dit is niet alleen belangrijk voor de openheid op school, maar ook voor de kwaliteit van de school en het onderwijs. 

Heeft u opmerkingen of klachten met betrekking tot de schoolorganisatie, de begeleiding van uw kind of andere kwesties?

Wij adviseren u om in de eerste instantie contact op te nemen met de groepsleerkracht.
  • Mocht dit niet tot een passende oplossing leiden, dan kunt u zich melden bij de leerjaarcoördinator of de directie.
  • Klachten over ongewenst gedrag bespreekt u met de interne vertrouwenspersoon;
    • Als dit geen bevredigend resultaat oplevert, worden de opmerkingen/klachten besproken met de directie van de school
  • De directie informeert bij de betrokken partijen en onderneemt actie om de problemen op te lossen. Eventueel vindt er een gesprek plaats met alle betrokkenen, onder leiding van de directeur. Dit gesprek wordt gedocumenteerd. Indien voor de klager geen aanvaardbare oplossing is gevonden, dan zijn er nog de volgende mogelijkheden;
    • U vraagt schriftelijk een gesprek aan met de voorzitter van het College van bestuur van SIPOR, die uw klacht namens het schoolbestuur behandeld. U kunt uw brief sturen naar dhr. Cihan Gerdan (c.gerdan@sipor.nl). Het bestuur hoort eerst alle partijen en probeert daarna tot een oplossing te komen.
    • Nog geen oplossing gevonden? Dan kunt u nog contact opnemen met een van onze externe vertrouwenspersonen. U kunt naar voorkeur kiezen voor een mannelijke óf een vrouwelijke vertrouwenspersoon. Deze kijkt samen met u of er oplossingen te vinden zijn.
    • Is er volgens u dan nog geen oplossing, dan kunt u terecht bij de Algemene Klachtencommissie. Vanzelfsprekend wordt elke klacht persoonlijk en vertrouwelijk behandeld en krijgt u altijd uitsluitsel over wat we met uw klacht hebben gedaan.
    • Voor meldingen van ernstige psychische trauma's of geweld kunt u contact opnemen met een vertrouwensinspecteur: 0900-1113111

Gegevens vertrouwenspersonen

Interne vertrouwenspersoon:
Najat el Hadadi (nelhadadi@sipor.nl) 

Externe vertrouwenspersoon:
(,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,...)

Landelijke Klachtencommissie Islamitisch Onderwijs Onderwijsgeschillen:
Postbus 85191, 3508AD Utrecht


Komt u er met de school niet uit? Dan is hulp van andere organisaties mogelijk:  

  • Ouders & Onderwijs: Gratis advies voor alle ouders met kinderen in de schoolgaande leeftijd. Kijk op de website oudersenonderwijs.nl of bel 088 6050101 of stuur een mail naar vraag@oudersenonderwijs.nl 
  • U kunt contact opnemen met externe, onafhankelijke vertrouwenspersonen.
  • Voor leerlingen met een ondersteuningsbehoefte: 
    • Samenwerkingsverband www.pporotterdam.nl 
    • Geschillencommissie Passend Onderwijs: Een ouder kan een zaak bij de Geschillencommissie passend onderwijs indienen wanneer hij en geschil heeft met de school over: (weigering van) toelating van een leerling die extra ondersteuning nodig heeft; de verwijdering van een leerling; de vast- en bijstelling van het ontwikkelingsperspectief van een leerling die extra ondersteuning nodig heeft. www.onderwijsgeschillen.nl
  • Voor ernstige situaties: U kunt de vertrouwensinspecteur van de Inspectie van het Onderwijs raadplegen wanneer zich in of rond de school (ernstige) problemen voordoen op het gebied van: seksueel misbruik (zedenmisdrijven), seksuele intimidatie, psychisch of fysiek geweld (waaronder pesten), discriminatie en radicalisering. Tel: 0900 111 3 111
Cookie instellingen